.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنان انوشيروان محسني در نطق پيش از دستور مجلس

نماينده مردم نوشهر با اشاره به اينكه افزايش شش درصدي حقوق كاركنان دولت كفاف مقابله با رشد تورم و قيمت‌ها را نمي‌كند، گفت: اگر دولت نظام هماهنگ پرداخت را اجرا نكند نمايندگان به وظيفه خود در قبال اين مسئله عمل خواهند كرد.

انوشيروان محسني نماينده مردم نوشهر در مجلس شوراي اسلامي به عنوان اولين ناطق پيش از دستور جلسه علني ديروز يكشنبه اظهار داشت: نامگذاري سال 1387 به نام سال نوآوري و شكوفايي توسط مقام معظم رهبري ابتكار و نوآوري ارزشمندي است و بايد تلاش‌هاي عالمانه و برنامه‌هاي جامعي براي تامين منويات مقام معظم رهبري و پاسخگويي به انتظارات مردم و بهره گيري از ظرفيت‌هاي فراوان طبيعي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي صورت گيرد.
وي تصريح كرد: بديهي است مهمترين و اولين اقدام بايد به كشف و بكار گيري روش‌هاي جديد و جامع معطوف گردد. بايد ضمن تاكيد و تكيه بر اصول و مباني ديني و قانوني روش‌هايمان را در حوزه‌هاي اجرايي مختلف اصلاح نماييم كه شكوفايي و محصولات و خدمات نو به بار آيد براي آنكه در اين راه توفيق يابيم نبايد اصول اتحاد ملي و انسجام اسلامي و آموزه‌هاي ديني پيامبر اعظم اسلام و روش‌هاي اجرايي امام علي (ع) را در كشور داري از ياد ببريم.
محسني افزود: تجربه انتخابات مجلس هشتم نشان داد كه همچنان روش اجراي قوانين و آئين نامه‌‌هاي اجرايي انتخابات نيازمند بازنگري و اصلاح مي‌باشد تا با اصلاح تدريجي به موقعيت و شرايطي دست يابيم كه انتخابات آزاد و سالم ايراني و اسلامي را بعنوان الگوي مردم سالاري و مشاركت عمومي به جهانيان عرضه كنيم.
نماينده مردم نوشهر گفت: همه گفتند و همه مي‌دانيم كه بزرگترين دشمن مردم سالاري جهل و ناآگاهي است و به هر اندازه كه آگاهي‌هاي لازم در سطح جامعه نهادينه و توزيع شود فوايد و آثار مردم سالاري بيشتر تحقق مي‌يابد.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: هفته سلامت و روز جهاني بهداشت را به همه دست اندركاران نظام سلامت كشور، اعم از بهياران، پرستاران، ماماها، پيراپزشكان و پزشكان كه صادقانه، با كمترين حقوق و مزايا در ارتقاي سلامت جامعه نقش ايفا مي‌كنند تبريك عرض مي‌نمايم. از و مجلس تقاضامندم كه جهت تامين مطالبات معوقه و قانوني اين عزيزان اقدام موثري اتخاذ نمايند.
محسني تاكيد كرد: نابساماني‌هاي اقتصادي، تورم و گراني افسار گسيخته‌اي منجر شد كه در صورت عدم اتخاذ تصميم مناسب و كارآمد اين مسائل قابل تحمل نخواهد بود و رنج و مشكلات ملت را افزايش خواهد داد و متاسفانه تذكرات و هشدارها در گذشته جدي تلقي نشد و دولت به راهي رفت كه نتيجه‌اش رضايت بخش نيست.
وي ادامه داد: متاسفانه هر گاه دولت در برابر سوال مردم و رسانه‌ها تحت فشار و پرسش قرار مي‌گيرفت مجلس را مقصر دانسته است و از هم اكنون مشكلات لايحه بودجه سال 87 را كه توسط دولت پيشنهاد شد و با كمترين تغيير به تصويب مجلس رسيد متوجه مجلس نموده است.
اين نماينده مجلس گفت: به هر حال وظيفه اجراي قوانين به نحوي كه مشكلات مردم را از پيش پا بردارد بر عهده دولت است و اگر در مسير اجراي قانون مواضع و مشكلاتي وجود دارد و بايد با ارائه لايحه‌هاي قانوني و به روش‌هاي قانوني موانع برداشته شود و در غير اين صورت دولت بايد پاسخگو باشد.
وي با تاكيد بر اينكه ظاهرا اراده‌اي از طرف دولت براي اجراي قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوق و مزاياي كاركنان دولت و بازنشستگان عزيز وجود ندارد، گفت: به دولت تذكر مي‌دهم با وجود رشد بي رويه نرخ تورم و گراني افزايش 6 درصدي حقوق و مزاياي كاركنان دولت به هيچ وجه پاسخگو نيست و چاره‌اي جز اجراي كامل قانون نظام پرداخت هماهنگ وجود ندارد. چنانچه موانعي وجود دارد بايد در اسرع وقت و به روش قانوني موانع بر طرف شود در غير اين صورت ما نمايندگان به وظيفه‌مان عمل خواهيم كرد.
محسني تاكيد كرد: مشكلات زيادي در چند ساله گذشته براي فرهنگيان بوجود آمده است كه جا دارد وزير آموزش و پرورش بصورت جدي پيگير باشند و يارانه مسكن، مطالبات روستايي، پاداش سالانه، پاداش مناطق محروم و حق مسكن فرهنگيان همچنان پرداخت نشده و باقي مانده است.
اين نماينده مجلس تاكيد كرد: با معملان و فرهنگيان ناراضي نمي‌توان آموزش و پرورش موفق و تحول آفرين را بنا كرد.
وي ادامه داد: براي ايجاد فضايي پويا و متحول و دلپذير در مدرسه و افزايش كيفيت محتوا و روش‌هاي تدريس و حمايت از منزلت اجتماعي رفاه و معيشت فرهنگيان با استفاده از تجربيات وزراء و مديران سابق و محققان و كارشناسان صاحب صلاحيت استفاده كنيد و راه حل عملي و جامعي را پيشنهاد كنيد و مطمئن باشيد كه مجلس از برنامه هاي نو و كار آمد در زمينه بسيار مهم آموزش و پرورش حمايت خواهد كرد.
اين نماينده مجلس افزود: وزير كشور و وزير جهادكشاورزي و رئيس ستاد حوادث غير مترقبه كشور اطلاع دارند كه برف و سرماي سخت زمستان، باغات، مزارع كشاورزي و باغداران كشور آسيب جدي وارد كرده است. باغداران، كشاورزان، زنبور داران، پرورش دهندگان گل و گياه شمال كشور و بويژه حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس نه تنها محصولي را به بازار نبرده اند بلكه سرمايه و دارايي شان تخريب شده است بطوري كه حتي در صورت احياء و جبران خسارات تا 5 سال آينده هيچ محصولي را بدست نخواهند آورد. هر چند براي كمك به اين قشر زحمتكش بسيار دير شده است. چنانچه كمك سريع و موثري صورت نگيرد مرگ فعاليت‌هاي كشاورزي و عسرت و رنج كشاورزان حتمي الوقوع خواهد شد.
وي ادامه داد: از گزارشات و شرايط جوي مي‌توان رصد كرد كه تابستان امسال فصل زراعي كم آب و سختي در انتظار كشاورزان است از هم اكنون بايد براي كاهش خسارت فكري كرد. مقتضي است وزاري نيرو و جهاد كشاورزي دستور دهند نسبت به راه اندازي چاه‌هايي كه در سنوات گذشته حفر و تامين اعتبار براي استحصال از آبهاي زير زميني اقدامات لازم صورت گيرد و بسياري از مناطق شمال كشور بويژه در حوزه انتخابيه اينجانب مي‌توان با هزينه‌اي ناچيز از خسارات به كشاورزان و كشاورزي جلوگيري بعمل آورد.
وي تصريح كرد: از سعيدي كيا، وزير مسكن و شهر سازي استدعا دارم با توجه به شناخت كامل از روستاهاي زلزله زده نوشهر كوهستان مرز آبي و كلاردشت و وضعيت در آمد ناكافي مردم اقدامات لازم و قانوني جهت تعويق باز پرداخت وام زلزله حداقل به دست 2 سال مبذول دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.829 seconds.